Oudervereniging

De oudervereniging op de basisschool waar jullie kinderen schoollopen, de Pius X Ouders, is voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om de band tussen ouders en school en ouders onderling meer vorm te geven.

Wie zijn wij?

Een diverse groep ouders die door te denken (Denkouders) en/of te doen (Helpouders) willen deelnemen in het schoolgebeuren en dit ten voordele van onze kinderen én het schoolteam.

Wat doen wij?

Activiteiten (kerstmarkt, schoolfeest...) organiseren en praktisch ondersteunen, met de opbrengst van de activiteiten de school een nog leukere plek maken (b.v. aankoop treintje en rups op de kleuterspeelplaats, sponsoring inrichting grote speelplaats), meedenken en overleggen rond inhoudelijke elementen van het schoolleven (b.v. opfrissing van het schoolreglement, uitwerken van een drink- en plasbeleid).

En jullie?

Jullie kunnen ons steunen. Meerdere manieren zijn mogelijk.

- Als Helpouder. Als we iets organiseren, komen we eerst bij jullie aankloppen met de vraag of je een helpende hand kan toesteken. Dit ene keer past dit, de andere keer niet. Geen probleem, laat het ons gewoon weten via onze brievenbus aan de schoolpoort of piusxouders@gmail.com

- Als Denkouder. Tijdens onze vergaderingen organiseren we o.a. activiteiten, maar denken we ook na over het schoolleven van onze kinderen. Wil je eens of regelmatig mee luisteren en denken? Laat het ons weten via onze brievenbus aan de schoolpoort of piusxouders@gmail.com en we bezorgen jou een uitnodiging voor de vergaderingen.

Website Pius X ouders

Neem zeker een kijkje op onze website www.piusxouders.be om meer te weten te komen over onze werking!